Tuesday, August 21, 2012

MAJOR HUAN CHENG GUAN PERIHATIN

BENCANA DI HARI RAYA
MAJOR HUAN HULUR BANTUAN.

Ketika Umat Islam sibuk Dan gembira menyambut hari lembaran, sebuah keluarga di Kampung Jawa,Bukit Tengah, Seberang Perai di kawasan Parlimen Batu Kawan bersedih apabila rumah mereka musnah dalam kebakaran yang menyebabkan mereka tinggal sehelai sepinggang.



Major Huan Cheng Guan, Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM) telah membuat kunjungan ketempat kejadian bersama-sama dengan Ketua Umno Bahagian Batu Dato' Nordin Kassim bagi memantau keadaan serta menghulurkan bantuan.Turut.bersama mereka adalah Timbalan Ketua dan Ketua Wanita Umno Bahagian Batu Kawan.



Major Huan secara peribadi telah menghulurkan bantuan segera bagi meringgankan beban yang di tanggung oleh mangsa. Menurut Major Huan, rumahmangsa yang terbakar itu terletak dalam Tanah orang lain Dan Tuan Tanah tersebut tidak membenarkan pembinaan semula bangunan baru diatas Tanah tersebut. Major Huan akan cuba membantu mangsa bagi mendapatkan rumah sewa untuk sementara waktu sebelum memikirkan cara lain bagi membantu keluarga tersebut.

No comments:

Post a Comment